Veleslavínské nádraží se zbavilo nepěkných trosek drážních budov

11.5.2020
Fefík
Další fotky

Praha 6 se po dohodě se SŽDC zbavila zbývající drážní budovy.
Zdlouhavý proces likvidace komplikovaly složité vlastnické vztahy. Objekty mezitím intenzivně zaměstnávaly městskou policii, která na místo dojížděla kvůli přebývajícím bezdomovcům, v místě zasahovali několikrát hasiči.
Teď je plocha po budovách zasypána štěrkem. Místostarosta pro veřejný prostor Jakub Stárek nyní vede jednání se SŽDC, že by v místě mohla vzniknout malá provizorní odstavná plocha pro auta. A to do doby, než bude zahájena plánovaná výstavba terminálu pro modernizovanou železnici na Kladno a letiště.

Kdysi jsme rozorali meze. Teď to bude naopak

Železniční stanice Praha – Veleslavín na trati 120 z Prahy do Rakovníka vznikla v roce 1863, kdy byla Lánská koněspřežka nahrazena parní železniční tratí. Stanice leží mezi nádražími Dejvice a Ruzyně na 7,7. traťovém kilometru (od nádraží Praha – Bubny).
Ze stanice historicky odbočovaly dvě vlečky, jedna do místní teplárny (směrem do Prahy doprava, snesena v roce 2008) a druhá do bývalé továrny na šamotové a hliněné zboží L. P. Dietze (směrem do Prahy doleva, snesena po druhé světové válce).

FOTO: Úpravy v okolí veleslavínského nádraží

Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - 1 DSC08436Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - 2-jkub-stáÚpravy v okolí veleslavínského nádraží - 3 šestÚpravy v okolí veleslavínského nádraží - 4 DSC08440Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - 5 DSC08447
Další fotky
Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - B3-726137_Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - B3b-4-DSCN4592Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - B4b-DSCN4577Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - B4-sÚpravy v okolí veleslavínského nádraží - B5-DSCN4586Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - B5-DSCN4591Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - E1-3Úpravy v okolí veleslavínského nádraží - 0-DSCN4582


Nepřehlédněte