Vypněte na noc topení. Rychleji usnete a budete mít víc snů

30.11.2021
Simona Knotková

V zimních měsících jedou topení většiny domácností naplno, a to včetně nocí. Spánková věda přitom mluví jasně – čím chladnější místnost, tím rychlejší usnutí a kvalitnější spánek.

Někomu to možná bude znít jako paradox, ale chladná ložnice je pro lidské tělo mnohem prospěšnější než usínání v teple. Za spánek v chladných teplotách se přimlouvá také britský doktor Karan Rajan, který šíří zdravotnickou osvětu prostřednictvím videí na TikToku.

Nemůžete usnout? Zkuste heřmánkový čaj

„Aby nastal spánek, musí se teplota našeho těla snížit. Čím víc je místnost chladnější, tím rychleji proto dosáhnete spánkové teploty a usnete,“ vysvětluje v příspěvku s více než 480 tisíci zhlédnutími.

Kromě rychlejšího usnutí se můžete těšit také na více snů a kvalitnější start do nového dne. Mozek se totiž může plně soustředit na spánkové fáze namísto toho, aby vydával signály k ochlazení těla. „Vyšší teploty způsobují, že mozek a tělo jsou aktivnější, protože se vás snaží ochladit. Kvůli tomu je omezena fáze REM (hluboká fáze spánku, ve které se odehrává většina snů, pozn. red.) a fáze spánku s pomalými vlnami, které tělo potřebuje k dobití.“

Také se v horké noci převalujete a nemůžete usnout? Poradíme, co pomůže

Aby toho nebylo málo, studené teploty prospějí vašemu metabolismu. „Existuje studie, podle které působení chladu zvyšuje množství hnědého tuku produkovaného kmenovými buňkami. Hnědý tuk pomáhá regulovat cholesterol a cukr v krvi a zlepšuje citlivost na inzulín,“ říká Rajan.

Dodává, že přílišný chlad také není prospěšný, nejlepší je najít zlatý střed, tedy ani moc horko, ani moc zima. Vyzkoušíte to dneska?

Zdroj: tiktok.com/dr.karanr



Nepřehlédněte