Budoucí pražské trolejbusové linky už mají svá čísla. Na letiště pojedou linky 50 a 59

17.3.2021
Ondřej Matěj Hrubeš

Jak dokument přiznává, přečíslování linek bude spíš marketingovým počinem, který má elektrifikované linky oddělit od klasických autobusů. Přesto v některých případech se trolejbusy vrátí na místa, kde už v minulosti jezdily a to pod stejným číslem.

Do roku 2025 by měly vyjet elektrifikované linky 50, 51, 52, 53, 58 a 59. Jedná se o prodloužení linky 58 do trasy Palmovka – Miškovice, čímž zanikne stávající autobusová linka 140 a o rozvoj trolejbusové dopravy na levém břehu města. Z letištní linky 119 se stane linka 59, autobusová linka 131 jezdící přes Hanspaulku se promění v trolejbus 51, linka 137 se přečísluje na číslo 52. Páteřní linka 191 z Anděla přes Petřiny na letiště ponese označení číslo 50 a ze strahovské linky 176 se stane linka 53. Vznikl dalších linek se očekává až po roce 2025.

Začíná proměna Masaryčky a okolí. Vyroste zde projekt Zahy Hadid

Přečíslování linek v souvislosti s jejich elektrifikací:

50 (nyní 191): Na Knížecí – Letiště
51 (nyní 131): Bořislavka – Hradčanská
52 (nyní 137): Na Knížecí – U Waltrovky – Malá Ohrada
53 (nyní 176): Karlovo náměstí – Stadion Strahov
54 (nyní 174): Nádraží Řeporyje – Vypich
55 (nyní 225): Sídliště Na Dědině – Velká Ohrada
56: rezerva po rozvoj linek v oblasti Letňan a Kbel
57 (nyní 123+167): Na Knížecí – Jinonice – Šmukýřka – Kavalírka – Nemocnice Na Homolce
58 (nyní 140): Palmovka – Čakovice – Miškovice
59 (nyní 119): Nádraží Veleslavín – Letiště
60: rezerva po rozvoj linek v oblasti Letňan a Kbel
61: rezerva po rozvoj linek v oblasti Letňan a Kbel
62 (nyní 112): Nádraží Holešovice – ZOO – Podhoří
63 (nyní 142): Nové Butovice – Velká Ohrada
64 (nyní 184): Vypich – Velká Ohrada
65 (nyní 149): Stadion Strahov – Bavorská – Třebonice


Témata:

Nepřehlédněte