Proč kraj nechce výstavbu hal u Zdib
„Důvodem, proč Středočeský kraj s přepracovanou dokumentací k záměru výstavby logistického centra u Zdib nesouhlasí, je skutečnost, že společnost zcela neakceptovala požadavky rady z dubna loňského roku.
Kraj tehdy vydal nesouhlasné stanovisko k předloženému záměru a požadoval podrobněji rozpracovat dopravní situaci, vliv na zdraví, pohodu bydlení a krajinný ráz,“ uvedl krajský náměstek pro oblast životního prostředí Miloš Petera (ČSSD). Zprávu o stanovisku středočeských radních přinesla ČTK.
Oslovili jsme místostarostu Zdib Jiřího Žáčka, co na informace říká. „Ano, je to tak, obec Zdiby si také nechala vypracovat dvě odborná stanoviska k předložené EIA a ty zašle ve čtvrtek spolu s ostatními došlými připomínkami od obyvatel Zdib na Krajský úřad Středočeského kraje. Ten následně rozhodne o termínu veřejného projednání a vydá závazné stanovisko,“ uvedl Žáček pro Náš REGION.
Po veřejném projednání, které krajský úřad připravuje v sokolovně ve Veltěži (součást Zdib), by měl být zpracován další posudek, na základě veškerých těchto dokumentů pak vydá krajský úřad závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, které bude podkladem pro rozhodnutí kupříkladu v územním nebo stavebním řízení.
Problém nárůst dopravy na „staré teplické“ i na D8 v okolí Zdib
Plánované haly mají celkově zabírat plochu 76 tisíc metrů čtverečních. „Vyrůst“ mají u severovýchodního okraje Zdib, mezi dálnicí D8 a silnicí druhé třídy 608 (tj. „stará teplická“). V obci se bojí nárůstu dopravy, která by se se měla napojovat na silnici 608 a dále přes exit 1 na dálnici D8. Kdo totiž v současnosti někdy zavítal do Zdib, vidí na první pohled, že tamní páteřní Průběžnou ulicí jezdí vozidlo za vozidlem, včetně kamionů. Přejít ulici je tam mnohdy o život.
V obci se to snaží řešit. „Snažíme se usměrňovat rychlosti, v obci máme radary, nechali jsme vypracovat bezpečnostní studii, kterou začneme postupně plnit. Jinak s tím sama obec nic nezmůže,“ uvedl pro Náš REGION již v minulosti starosta Žáček. Průmyslové haly by dopravě ještě přitížily…
Proti stavbě průmyslových hlas se postavila i občanská iniciativa STOP HALY GOODMAN ZDIBY, která dokonce iniciovala petici. „V další fázi řízení o posuzování vlivu na životní prostředí můžete svým vyjádřením přispět k zastavení pro většinu z nás nepřijatelné stavby a s ní spojené další nežádoucí dopravy a negativních vlivů do naší obce,“ vyzvala již v minulosti občany. Sbírání podpisů pomalu, ale jistě končí, právě kvůli uzavření termínu pro vyjádření veřejnosti.