• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Osmá nejnebezpečnější zatáčka v Praze je na rozmezí Koloděj a Hájku

    27.5.2024

    Je to taková nenápadná zatáčka, která svádí k rychlé jízdě. Úzká vozovka, špatný sklon vozovky a bariéra kamenné zdi na jedné a 80 centimetrů hlubokého příkopu na druhé straně vytváří past, která se stala osudným mnoha řidičům.

    Jen za poslední tři roky zde došlo ke 45 nehodám, řadě z nich vážných. Dlouhodobý boj za zlepšení situace a vyšší bezpečnost zatáčky se snad konečně dočká hmatatelných výsledků.

    Statistiky dopravní nehodovosti v Praze, stejně jako statistiky pojišťoven, uvádějí zatáčku v ulici Pod Jankovem na západní straně kolodějské obory dlouhodobě mezi nejnebezpečnější místa v Praze. Její 8. místo je smutné privilegium, které by nejenom vedení kolodějské radnice, ale i Prahy 22 (protože území Prahy 22 se nachází hned za příkopem, který zatáčku lemuje) rádo oželelo.

    Auta tu končí v příkopu, na poli i za svodidly, jako by je tam hodil nějaký obr. Dlouhodobé pokusy o řešení situace neměly dosud příliš úspěch. Byly zde umístěny dopravní vodící tabule a je tu doporučená snížená rychlost, ale to situaci neřeší. Nejrizikovější je místo pro tranzitní řidiče, kteří to tu neznají, a dlouhý nájezd podél obory je svádí k rychlé jízdě. Paradoxně tu ale havarují i ti nejopatrnější, kteří se snaží vyhnout protijedoucímu vozidlu, které se před nimi náhle vynoří, a končí s autem na boku v příkopu, protože krajnice má ostré zakončení.

    Apely a žádosti neměly zatím velký účinek. Na konci minulého roku se ale podařilo vedení MČ Praha – Koloděje získat kladnou odezvu od Odboru dopravy HMP. Jako jedno z prozatímních řešení byla nabídnuta možnost středové dělicí čáry a protismykové úpravy vozovky za použití speciálního nátěru, tzv. rocbindy, jejíž červená barva výrazně napomáhá zvýšené opatrnosti řidičů a snižuje nehodovost o více než 25 procent,“ uvedl šéfredaktor Uhříněveského zpravodaje Ivan Vágner.

    Jiným z diskutovaných návrhů je umístění kruhových zrcadel, případně světelné signalizace.

    I když některá z těchto řešení jsou poměrně drahá, jejich ziskem by bylo snížení nehodovosti, a tedy i vážných zranění a dokonce i úmrtí, které si místo už vyžádalo.

    Lom v Dubči je otevřen pro veřejnost, ještě proběhnou terénní úpravy

     

    Třebaže zatáčka leží v prostoru Koloděj, zvýšení bezpečnosti by ocenili i obyvatelé Prahy 22, kteří touto cestou musí denně jezdit. Proto se v tomto roce politické reprezentace obou městských částí spojily, aby společně vyvinuly větší tlak na magistrátní orgány, které mají dopravně-bezpečnostní řešení pražských silnic na starosti.

    Posledním nástrojem je občanská petice, kterou inicioval petiční výbor za vedení Martina Schwarzmayera z Hájku u Uhříněvsi. Vyzývá Magistrát hl. m. Prahy, aby se bezpečnostní situací zabýval a našel co nejlepší řešení.

    Je to místo, které je velmi nebezpečné, což jako radní pro bezpečnost vím velmi dobře,“ řekl starosta Prahy 22 Tomáš Kaněra (ANO). „Sám jsem společně se svými kolegy z úřadu petici podepsal, protože veřejná petice je jeden z mála zbývajících nástrojů, který může potřebná kolečka magistrátu rozhýbat. Praha 22 poskytne městské části Praha – Koloděje veškerou podporu, kterou by má kolegyně, starostka paní Angela Morávková (Naděje pro Koloděje), v této věci potřebovala,“ dodal starosta.

    Zdroj: Uhříněveský zpravodaj



    Nepřehlédněte