• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Rekonstrukce podchodu pod brněnským hlavním nádražím vázne

    2.2.2023
    Jan Štoll

    Loni na jaře město hovořilo o zahájení prací během posledního loňského čtvrtletí, nyní uvádí, že by mohla rekonstrukce začít v tomto roce. Stánkaři, kteří měli v části podchodu pod železničními kolejemi své obchody několik desetiletí, ale museli skončit už s koncem roku 2021. Od té doby je podchod prázdný.

    „Musíme si uvědomit, že přípravné práce zahrnují mimo jiné jednání se subjekty mimo město samotné a musí se brát ohledy i na další plánované stavby v okolí. Podle toho se upravuje projekt a ladí se chystaná rekonstrukce. Z tohoto důvodu jsme již od podzimu loňského roku uváděli větší časovou rezervu v plánovaném harmonogramu,“ uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

    Už v době, kdy začal magistrát stánkaře vytlačovat, bylo ale zřejmé, že práce nezačnou v termínu, který si úředníci vymysleli. Jak dlouho zůstane omšelý podchod místem, kterým lidé raději co nejrychleji projdou, teď není zřejmé. Město chce dát pochodu přívětivější vzhled a umístit do něj stánky s předem vybraným sortimentem. Jde o rychlé občerstvení, potraviny, pečivo, oříšky, měla by zde být i trafika. Naopak už se nevrátí oblečení, boty či kabelky.

    V druhé etapě chce město rekonstruovat část podchodu pod Nádražní ulici s vyústěním do Josefské ulice. V tomto případě vše oddaluje nedokončený soudní spor se společností, která má prostory v pronájmu. Již několikrát bylo nařízeno soudní jednání, ale vždy bylo odročeno, aktuálně na 15. února. „Až na základě rozhodnutí odvolacího soudu bude jasné, zda se může začít připravovat druhá etapa rekonstrukce podchodu,“ uvedl Poňuchálek.

    Jistá se zdá být úprava prostoru před nádražím spojená s omezením automobilového provozu. Podle Poňuchálka se má začít v březnu. Několik let starý projekt loni vedení města oprášilo, zmizí řada bariér pro chodce v podobě zábradlí a hran mezi vozovkami a chodníky a počet aut se zmenší. Nebude totiž možné při jízdě podél nádražní budovy odbočit doleva do Benešovy ulice, ale pouze pod viadukt. Při jízdě od viaduktu nebude možné odbočit doleva směrem k nádraží, ale pouze doprava do Benešovy ulice. Proměna má připomínat podobu Joštovy ulice, která je přizpůsobená tomu, že na ní dominují chodci.

    Sto/ČTK



    Nepřehlédněte