Úsilí o zachování hostivického depa pokračuje. I přes tvrdá úskalí!

Předseda Klubu historické techniky Praha Marek Kubík přes všechna úskalí pokračuje v úsilí o zachování depa, kde byl mohlo vzniknout kupříkladu dopravně-technické muzeum. Z tohoto důvodu oslovil i Hnutí Duha či soukromou firmu, která by ráda pomohla. Navázal s nimi komunikaci.

„Železniční depo bylo postavené kolem roku 1872 v souvislosti s budováním železniční trati Praha-Smíchov – Hostivice společností Buštěhradské dráhy,“ připomněl Marek Kubík něco z historie. S tím, že zmíněná dráha vznikala v letech 1868-1872.

Objektu stále hrozí demolice

Depo je ve vlastnictví státu, přičemž právo hospodařit s tímto majetkem má státní organizace Správa železnic (část dalších objektů ve stanici patří Českým drahám). V rámci připravované rekonstrukce trati Praha – Kladno mu hrozí demolice. A to navzdory tomu, jak uvedl Kubík, že je objekt v relativně dobrém technickém stavu.

Hostivické depo nebude prohlášeno kulturní památkou. Dál mu hrozí demolice!

Náš REGION již informoval, že předseda Klubu historické techniky Praha podal návrh, aby železniční depo v Hostivicích bylo prohlášeno kulturní památkou. Ministerstvo kultury však nezahájilo správní řízení. Odůvodnilo to mimo jiné tím, že si váží zájmu spolku o zachování kulturní dědictví a připouští, že se ze stavebně typologického hlediska jedná o zajímavou drážní architekturu z 2. poloviny 19. století, ta se ale nenachází v autentickém stavu.

Plány na vznik dopravně-technického muzea

„Objekt depa plánujeme při rekonstrukci uvést do původní podoby, a to včetně obnovy druhé koleje. Depo náš spolek hodlá využívat jako dopravně-technické muzeum a zázemí pro další aktivity, v objektu plánujeme zřídit expozici Buštěhradské dráhy, modelové kolejiště, kancelář spolku, jednací místnost (možnost jejího pronájmu pro další zájemce) a další výstavní a skladové prostory,“ nastínil Kubík záměr klubu v materiálu, který předal zástupci Hnutí Duha. To vše bude možné pouze tehdy, když se depo podaří zachránit.

Budovy na železniční stanici Hostivice

Neutuchající úsilí o záchranu hostivické výtopny

Přidal i časovou osu celého úsilí, které se datuje k lednu 2015, a seznam subjektů, jež záměr spolku oslovil. Ať již město Hostivice, Národní památkový ústav, Krajský úřad Středočeského kraje, Klub historie kolejové dopravy, Mladoboleslavský železniční spolek, Spolek příznivců parních motorových lokomotiv Lužná u Rakovníka, Místní akční skupina Kladenska a Prahy-západ a další.

Dnes, 12:36
Novou šéfkou středočeského Hnutí ANO má být na přání bývalé hejtmanky Jermanové její blízká kolegyně...
Dnes, 11:23
Radní města Hořovice usilovali o prodloužení podchodu pod vlakovým nádražím v Hořovicích již nejméně deset...
Včera, 14:48
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 14:48
Rakovničtí kriminalisté objasnili případ přisvojené historické hasičské koňské stříkačky tovární značky R. A. Smekal Praha-Smíchov,...
Včera, 11:33
Devatenáctiletý mladík nacházel v lese u Prahy dva dny po sobě nebezpečné relikty z druhé...
8.5.2021
V současné době už lze psychologické poradenství a diagnostiku – při dodržení hygienických a dalších...
7.5.2021
Turista se může zastavit v muzeu studené války a bunkru protiraketové obrany Prahy nebo si...
6.5.2021
Kino projektoval světoznámý architekt Osvald Polívka (1859–1931), autor řady nymburských významných budov, mimo jiné je...
5.5.2021
Funkcionalistická budova Městské spořitelny byla dokončena roku 1930 podle návrhu architekta Jana Rejchla. V roce...
5.5.2021
Projekt je realizován podle návrhu Ing. arch. Tomáše Šantavého. Římskokatolické farnosti Kolín se v roce...
4.5.2021
Novou šéfkou středočeského Hnutí ANO má být na přání bývalé hejtmanky Jermanové její blízká kolegyně...
Reklama