Zdravě můžete uvařit cokoli. Pomoci může i „obávaná“ mikrovlnka

20.9.2018
Filip

Existuje několik pravidel vaření, kterými se můžete řídit abyste se ujistili, že vaše jídlo je připravené co nejzdravěji.

Zelenina

Zelenina je považována za krále zdravých potravin, ale existuje tolik druhů zelenin, jako způsobů, jak ji vařit. Pokud je vašim cílem nízkokalorické jídlo, je zde jednoduché pravidlo. Využijte metody vaření, které používají málo, nebo vůbec žádný olej. V oleji je přibližně 120 kalorií na lžíci. Napařování nebo grilování jsou tedy skvělými způsoby.

Pokud jde o vitamíny, závisí na tom, o které. Vitamín C je obecně „nejcitlivější“. V závislosti na způsobu vaření můžeme ztratit dokonce až 55 procent jeho obsahu. Nejlepší způsob pro udržení vitamínu C je překvapivě mikrovlnná trouba, jelikož vyžaduje nejkratší dobu „vaření“.

Prvních 10 minut pracovního dne. Co vám pomůže dosáhnout lepších výsledků?

Škroby

Student ze Srí Lanky, zjistil, že může snížit kalorie v rýži až o 60 procent, stačí ji vařit s malým množstvím kokosového oleje a poté ji přes noc ochladit. Jak to? Vše záleží na druhu škrobu. Standartní škrob se rychle rozpadá, a absorbuje se stejně jako jednoduché cukry, což může způsobit brzký pocit hladu. Ochlazené těstoviny a rýže mění tyto škroby na tzv. odolné škroby. Ty nejsou tak snadno rozložitelné a působí více jako vláknina než jako cukr. Výsledkem je menší nárůst inzulínu, což vám pomůže cítit se plný po delší dobu.

Nechce se vám pracovat? Známe 3 důvody, proč úkoly neustále odkládáte

Masa

Hledáte nízkokalorické zdroje bílkovin? Vyhněte se tuku. Tuk není nijak špatný, ale je velkým zdrojem právě kalorií. Štíhlé maso, jako je kuře nebo ryby bez kůže, je proto ideální.

Čím méně oleje, tím lépe. Proto zkuste troubu, nebo gril. Ale pozor! dým z grilu je spoje s rakovinou, proto grilujte maso pouze krátce.

Jste bezcitní, arogantní a rádi se hádáte? Může za to horoskop

 



Nepřehlédněte