Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí demolice. Projektant usiluje o to, aby ztratil památkovou ochranu

24.5.2018
Šárkos

Přestože most patří Správě železniční dopravní cesty, Hl. městu Praha patří pouze pěší lávky po obou stranách mostu, které má ve správě Technická správa komunikací, stav mostu nápadně připomíná problémy ostatních pražských mostů. Po zřícení trojské lávky byla část Železničního mostu pro pěší uzavřena kvůli celkovému špatnému technickému stavu.

Dočkají se opravy silnice druhé a třetí třídy? A co mosty? Středočeský kraj na to uvolní miliardy

„V rámci připravované rekonstrukce železniční trati mezi smíchovským a hlavním nádražím došlo k detailnímu průzkumu Železničního mostu a navržené řešení projektanstké firmy SUDOP je alarmující: sejmutí památkové ochrany a výstavba mostu nového[1], uvádí Tatiana Konrádová,zastupitelka Prahy 5 a spolupředsedkyně pražských Zelených. „Hlavním problémem je pokročilá koroze, kterou mohl běžný kolemjdoucí pozorovat posledních několik let. Nechce se uvěřit, že Technická správa komunikací, potažmo Hl. město Praha, i Správa železniční dopravní cesty nechaly most uprostřed města „zreznout před očima“. Bez povšimnutí zůstal most, brána do Smíchova a oblíbena přístupová cesta k náplavce, i u radnice Prahy 5“, komentuje špatný přístup Prahy, Prahy 5 i SŽDC Konrádová.

Středočeský kraj opraví dva mosty a dvě silnice za 273 milionů

„Most svou železnou konstrukcí souzní s industriální historií Smíchova. V překotně se modernizující čtvrti je jedním z posledních nositelů paměti místa. Nikoho by nenapadlo snímat památkovou ochranu z Negrelliho viaduktu v Karlíně. Ten se po probíhající náročné rekonstrukci stane ozdobou celé čtvrti. Ten železniční je desítky let nevtíravou ozdobou nábřeží a spojnicí tří městských částí“, říká člen Zelených v Praze 5 Pavel Štorch.

Desítka pojmenovala mostek po Ukrajinci, který se tu na protest upálil. Jaké jméno dostane parčík?

Strana Zelených na Praze 5 odmítá snahy o tiché hledání řešení bez zapojení veřejnosti. V Praze 5 je několik alarmujících příkladů rozpadajících se památek. Železniční doprava bezpochyby vyžaduje bezchybně fungující a modernizovanou infrastrukturu. “Plně proto podporujeme původní plán na výstavbu druhého mostu, repliky, která bude v blízkosti původního mostu a která umožní přidat koleje a zintenzivnit provoz. Vyhlašování památkové ochrany a její snímání po 14ti letech svědčí o chaotickém přístupu. Smíchov i celé město si zaslouží jasnou vizi. Smíchov není „nějaké předměstí“, je to vstupní brána do rezervace UNESCO. Diskuze o budoucnosti symbolického mostu může být diskuzí o budoucnosti celé čtvrti,“dodává Konrádová.

FOTO: Železniční most pod Vyšehradem

Železniční most pod Vyšehradem - železniční most pod VyšehrademŽelezniční most pod Vyšehradem - železniční most pod VyšehrademŽelezniční most pod Vyšehradem - železniční most pod VyšehrademŽelezniční most pod Vyšehradem - železniční most pod Vyšehradem


Nepřehlédněte