Ženy stále něco chtějí, magazíny jsou jejich zlatou rybkou

Mnozí vydavatelé časopisů to vědí a vidí v tom klondike. Sázejí na ženskou potřebu vrby a pomocníka v domácnosti. Dámský magazín. Myslí na všechno: jak dnes frustrované ženě, která si stále dokola myslí, že je „tlustá“ a „přehlížená“, poradit, povzbudit, dát malý, ale milý dárek.

„Každá třetí žena v ČR čte alespoň jeden náš titul,“ potvrdila zvesela před časem webová reklama vydavatelství Sanoma magazines, které se zaměřilo na ženy a vydávání časopisů Vlasta, Praktická žena, Story a Puls. Dále se k tomu přiklonily i vydavatelské domy Burda, Mladá fronta, Hachette Filipacchi, Bauer, RF Hobby. Pořádně to u nás v 90. letech roztočila Burda, patřící k vydavatelské skupině Burda Eastern Europe, a to s Burdou – nejznámějším titulem pro ženy na světě. Potom s Katkou, Světem ženy. Navázala na trend ve světě i tradici u nás, Vlastu a Praktickou ženu.

Vlasta, list paní a dívek

K prvorepublikovým listům pro ženy patřily časopisy Eva a Hvězda. V trafikách byly fronty na Večery pod lampou. Pak to byla po válce Vlasta. Vyšla poprvé v roce 1947. Jak vypadala? Nijak zvlášť barevná, minimum reklamy a místo vysoké dlouhonohé modelky Naomi se na stránkách objevovaly malé silné údernice. Jméno časopisu dali podle bojovnice ze starých pověstí českých, ale jako jediný časopis pro ženy u nás brzy dosáhl nákladu 840 000 výtisků. Později se stal velmi oblíbenou rubrikou Všímálek.

Dopisům čtenářů byla věnována celá dvoustrana. Své místo v tomto časopisu měly reportáže, rozhovory, fejetony i sloupky. A i když spousta časopisů po sametové revoluci vznikla a zanikla, Vlasta se udržela a v čtenosti se stala špičkou. Jejím krédem v dnešních dnech je „seznamovat své čtenářky s inspirativními ženami“.

Burda, nejznámější módní časopis na světě. Když šaty dělají člověka

Ženy a jejich magazíny po sametové revoluci

Po roce 1989 se na trhu objevila nejen Burda, ale také Anna, Betty, Katka, Svět ženy (Burda), Žena a život, Tina, Claudia (Bauer), Nová Vlasta, Nová Praktická žena, Puls, Story (Sanoma magazines), Xantypa (Kovohutě Příbram), Maminka, Juicy (Mladá fronta), Marianne, ELLE (Hachette), Paní domu (RF HOBBY), Blesk pro ženy (Ringier).

Všechny včetně Dámy, Vanessy, Lindy usilovně hledaly svoji cestu na výsluní. Ve čtenosti se do čela dostala Vlasta, Praktická žena, Chvilka pro tebe, Tina, Katka a Rytmus života, Žena a život, Blesk pro ženy, Claudia.

Co čtou ženy nyní

V soutěži Časopis roku 2016, organizované Unií vydavatelů ve spolupráci s První novinovou společností a.s. a Dermacolem a.s., časopisy Marketing a Media, FTV Prima a webovým portálem MediaGuru.CZ, bylo připraveno 12 kategorií, soutěžilo 66 titulů a 18 obálek. Cenu Obálka roku získal časopis Elle, Burda Praha. V kategorii Ženský svět se nejlépe umístily tituly Maminka, CN Invest a.s., Svět ženy, Burda Praha, Vlasta, Vltava Labe Media a.s. a v kategorii Životní styl Marianne, Burda Praha a Elle, Burda Praha.

V roce 2020 za 2. a 3. čtvrtletí dle výsledku průzkumu Media projektu jsou nyní v čele čtenosti časopisy Blesk pro ženy, Chvilka pro tebe, Překvapení, Tina, Napsáno životem, Vlasta, Katka a Maminka.

Žena v roli homo shopiens

Totiž. Mediální průzkumníci se pustili do práce (GfK, Median, Millward Brown, STEM/MARK, ULTEX, Faktum Invenio) a zjistili, že ženy jsou více než muži rodu homo shopiens. Víc a častěji nakupují a o to, co a jak nakupovat, se i houževnatě zajímají. Četbu jednoho výtisku bychom měli ještě vynásobit babičkou a dcerou. Ženám jsou bližší věci, které se točí kolem zdraví, kosmetiky, prostředků na hubnutí, pracích prášků, módy, dětského zboží, potravin, přístrojů do domácnosti, nábytku, bytového textilu, krásných dekorativních i designových výrobků. A módy…

Retro rady hospodyňkám 12: Účelná a praktická domácnost v roce 1980

Burda i jiné časopisy v tom ženám rozumí. Ví, co všechno ženy potřebují a že to nejsou jenom šaty, ale že pěkně oblečená žena se i lépe cítí. V šatech z pěkných látek i emocí.

A časopisy se předhánějí, který bude pro ženy ten nejvíce nepostradatelným. Cestičky k tomu mají různé, záměr mají však všechny stejný: ulehčit ženě život v její mnohanásobné denní směně i roli a také jí být dobrým rádcem v dnešní rychlé době.

FOTO: Magazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou

Magazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou - Žurnál Večery pod lampouMagazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou - Časopis VlastaMagazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou - Časopis Maxi magazínMagazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou - Časopis MaminkaMagazín pro ženu je její pohádkovou zlatou rybkou - Časopis Paní domu
Dnes, 06:00
O pětatřicet milionů méně na běžné výdaje z rozpočtu, investice do školství a oprav bytového fondu,...
Dnes, 05:15
Hru zvanou drápky najdeme na celém světě. Baví se jí děti a také dospělí. Vydry...
Včera, 15:35
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 15:35
Byl to Habsburk, který v nás žádné nepříjemné asociace na doby minulé nevyvolá. Není také...
Včera, 13:25
My lidé zabíráme divoce žijícím zvířatům stále více a více místa. Ta se pak na...
Včera, 11:15
Loňské 200. výročí narození naší nejslavnější spisovatelky oslavila ČT natočením čtyřdílné minisérie „Božena“ v režii Lenky...
Včera, 06:00
Očkovat proti nemoci covid-19 by se nechalo 58 procent lidí, a to hlavně kvůli strachu...
Včera, 06:00
Britannic byl jedním ze tří zaoceánských parníků společnosti White Star Line, který byl zároveň sesterskou...
23.1.2021
Stoupenci iniciativy Chcípl PES, kteří kritizují vládní nařízení uzavřít kvůli epidemii koronaviru restaurace a hospody,...
22.1.2021
Novému století byly teprve tři týdny, když se 22. 1. 1901 uzavřel dlouhý a naplněný...
22.1.2021
Zavedení povinného nošení respirátorů třídy FFP2 v hromadné dopravě a obchodech by při jejich současných...
Reklama