Chcete žít déle? Více choďte, postačí i krátká chůze

28.5.2021
Simona Knotková

Tým okolo Christophera Moorea ze Severokarolínské univerzity v Chapel Hill analyzoval data celonárodního výzkumu, který od počátku 90. let do roku 2019 zkoumal kardiovaskulární a nádorová onemocnění 40 tisíc amerických žen. Bylo mezi nimi i 16 732 žen nad 60 let, kterým byla mezi roky 2011 až 2015 měřena jejich každodenní kroková aktivita a vzorce chůze. 804 žen z této skupiny do ukončení studie zemřelo.

Sedavé zaměstnání není dobré pro vaše zdraví! Víme, jak zmírnit následky

Vědci si povšimli, že právě ty ženy, které častěji chodily, měly i větší pravděpodobnost, že se dožijí vyššího věku. V průměru se denně nachodily okolo 4 400 kroků. Nemuselo se přitom jednat o žádné dlouhé denní pochůzky.

Moore se svými spolupracovníky vymezil dva druhy chůze – nahodilé krátké chození během celého dne (chůze po domě během vykonávání domácích prací, cesta do práce) a nepřerušované chození delší než deset minut (procházka, výšlap). Podle jejich výsledků už pouhé nahodilé chození během dne přispívá celkovému zdraví a delšímu životu.

5 důvodů, proč je chůze tím nejlepším sportem. Kdy začít? Okamžitě

„Je to sice zatím jedna studie, ale naznačuje, že způsob, jakým si lidé mohou po celý den hromadit fyzickou aktivitu, je flexibilní. Spousta lidí si myslí, že musí chodit do posilovny a dlouhodobě se věnovat cvičení, ale aktivní můžete být i bez toho. A je to dostupnější pro větší počet lidí, zejména pro účastnice výzkumu, kterými byly staré ženy. Starším lidem brání ve strukturovaném cvičení množství překážek,“ uvedl Moore.



Nepřehlédněte