5 důvodů, proč je chůze tím nejlepším sportem. Kdy začít? Okamžitě

2.8.2018
Šárkos

5 druhů ovoce, které vás v horku osvěží a dodá potřebné vitaminy

1) Chůze je sport, který nezatěžuje klouby tak jako například běhání. Při běhu sice spálíte víc energie a jistě efektivněji zhubnete, bohužel to ale pro lidi opravdu korpulentní nepřipadá do úvahy. Běh může navíc poškodit i záda, pokud nemáte na zádech dostatek svalů, které by je držely pohromadě. První výhodou tedy je, že je chůze vhodná pro všechny, kdo si pořídí správnou obuv a hlavně se při ní nezraníte.

2) Nepotřebujete speciální oblečení, stačí jakékoliv, které dobře v podpaží saje pot, ale extrémně se nezpotíte. Takže je vhodná jak v létě, tak v zimě a nepotřebujete k tomu nic speciálního. Další velkou výhodou je to, že se nemusíte po vydatné chůzi hned sprchovat, protože se obvykle tolik nezapotíte.

Správné opalování podle typu kůže. Víte, který fototyp máte vy?

3) Můžete chodit každý den. Zatímco pro někoho by bylo náročné každý den začít běhat, tak začít chodit je o mnoho jednodušší. A hlavně je to efektivní. Jakmile si zlepšíte kondici každodenní chůzí, tak můžete začít přidávat – ať už délku trasy, náročnost terénu, tak můžete zkusit i svižný běh. Ale rozhodně neudělejte tu chybu, abyste „chodili“ jednou za týden. Chůze je výhodná právě v tom, že ji každý může vykonávat často. Ideální délka je ze začátku pro každého jiná, zdravý mladý člověk by měl zvládnout alespoň hodinu a půl po rovném terénu.

Několik užitečných rad než vyrazíte na dovolenou s mrňouskem

4) Chůzí posilujete svaly lýtkové, stehenní, hýžďové a ideální je zapojit do práce také ruce. Takže nemusíte mít strach, že by to bylo až příliš jednoduché. Zároveň je výhodné pro ženy, že svaly při svižné chůzi opravdu extrémně rychle nerostou, nebo spíše vůbec, protože jde o malou zátěž. Do kopce už se svaly zapojí mnohem více, ale pravděpodobnost, že tak rychle vyrostou, je skoro nulová. To by si člověk musel jeden kopec dávat aspoň každý den třikrát.

Zbavte se nepříjemné migrény do 10 minut. Tento léčebný nápoj zvládnete připravit doma

5) Chůze je skvělá na hubnutí, a to zejména pro lidi, kteří už opravdu shodit potřebují. Tady je přehled, kolik energie se dá chůzí spálit podle zátěže a terénu.

Aktivita kJ/kg/min kcal/hodina(*)
Chůze – 2,0 km/h po rovině 0,12 104,4
Chůze – 3,0 km/h v mírně zvlněném terénu 0,17 147,6
Chůze – 4,0 km/h ve zvlněném terénu 0,24 205,2
Chůze – 5,0 km/h v kopcovitém terénu 0,35 302,4

Jdete do toho a začnete chodit?



Nepřehlédněte