Dopravní podnik hloubí na Barrandově jámu pro údržbu podvozků tramvají

18.6.2019
Martin Solar

Vedení města společně s DPP původně uvažovalo, že na celou trasu nasadí kloubové autobusy. Podle Scheinherra se prý ale následně ukázala varianta s tramvajemi jako lepší. Po dobu výluky tak nechá podnik na trati několik tramvají, které budou kvůli rekonstrukci odříznuté od zbylé sítě a od vozoven. „K žádné takové situaci, kdy by bylo několik tramvají uzavřeno v nějaké části tratě, nikdy nedošlo,“ řekl Scheinherr.
Jáma s novou kolejí vznikne u současné vnější koleje smyčky, a tramvaje tak budou jezdit po střední a vnitřní koleji. „Pracovní jáma bude sloužit k tomu, aby se mohlo na vozech provádět denní ošetření spodku vozu,“ řekl Šurovský. Kromě kolej s jámou DPP naveze na Barrandov buňky pro pracovníky údržby, provozu a ostrahy.
Poté, co se tramvaje po opravě Nádražní vrátí do běžného provozu, jámu bude podnik i nadále využívat. Podle Šurovského by tak mohly v případě plánované výstavby a změn Na Knížecí tramvaje jezdit mezi Barrandovem a Smíchovským nádražím. „My tak můžeme udržovat ostrovní provoz mezi Barrandovem a stanicí metra Smíchovské nádraží. A k tomu by se nám ta jáma opět hodila,“ řekl.
Oprava Nádražní začne zmíněnou přeložkou kabelovodu a kanalizace. Teprve poté začne rekonstrukce samotné tramvajové trati. Ta by se měla uskutečnit v příštím roce a vyjde předběžně na 138,5 milionu korun. Technická správa komunikací (TSK) opraví rovněž vozovku, chodníky a most přes železniční trať. Práce na mostě se uskuteční souběžně s opravou železnice, kterou plánuje Správa železniční dopravní cesty.
Zdroj: čtk

Feynmanova metoda. Sada 4 kroků k pochopení každého tématu. Používá se i ve vědeckých kruzích a je stále oblíbenější.



Nepřehlédněte