Koridor, kde je uzávěra vymezena, je široký 100 metrů a zasahuje na území obcí Čestlice a Průhonice. Termín zahájení stavby zatím není určen. „Vzhledem k předpokládanému technickému řešení stavby bylo možno stanovit režim stavební uzávěry tak, aby omezení nebo zákaz stavební činnosti postihoval vlastníky pozemků jen v nezbytně nutné míře a rozsahu,“ uvedl krajský radní pro regionální rozvoj Martin Draxler (ANO).
Koridor začíná v severozápadní části obce Průhonice, poté vede paralelně s dálnicí D1 až po její Exit 6, prochází Obchodní zónou Průhonice – Čestlice a Obchodní ulicí, po které se opět vrací k dálnici D1. Tramvajová točna má být v blízkosti Exitu 8 dálnice D1.
Nová tramvajová trať má také vzniknout mezi Prahou a středočeskými Zdiby. Samotná stavba je plánovaná na rok 2022, bude stát přes dvě miliardy korun. O náklady se podělí Praha a Středočeský kraj. Krajští radní nedávno vybrali firmu, která zpracuje projektovou dokumentaci, a schválili posudek vlivu na životní prostředí (EIA).
Zdroj: čtk