Nemůžete usnout? Spánkový expert má pro vás zaručený trik

21.6.2021
Simona Knotková

„Spánkoví vědci zjistili, že když lidé usínají, obvykle prožívají vizuální obrazy a ‚mikrosny‘. Rozmanité obrazy, které si představují, jim mohou pomoci usnout. Verbální, analytické a problémy řešící myšlenky mohou oproti tomu nástup spánku oddálit,“ vysvětluje doktor Luc P. Beaudoin, autor aplikace mySleepButton, proč nám občas dělá problémy usnout.

Naučte se ovládat svoje sny. Víme, jak si navodit a vychutnat lucidní spánek

Abychom se tomuto analytickému přemýšlení vyhnuli, vymyslel metodu, kterou nazval Kognitivní míchání (z anglického Cognitive Shuffle). V čem spočívá? Nejprve máte vymyslet slovo o minimálně pěti písmenech. Je třeba, aby toto slovo bylo neutrální a nevzbuzovalo ve vás žádné emoce. Pro příklad si můžeme uvést například slovo spánek.

Následně si toto slovo rozdělíte na pět jednotlivých písmen a ke každému budete vymýšlet další slova, která si budete představovat. V našem příkladu by to bylo například S – sova, sýr, slunce,…; P – pes, potok, párek,…; A – ananas, auto, anděl,…; atd. Slova na jedno písmeno vymýšlíte tak dlouho, dokud vás napadají.

Trpíte nespavostí? Poradíme vám, jak usnout jako špalek

Pokud vás k některému písmenu nic nenapadá, jednoduše ho přeskočíte. Beaudoin také radí, abyste si vymýšleli slova, ve kterých se neopakují stejná písmena. Po rozložení prvního slova, vymyslíte další slovo. Postup opakujete tak dlouho, dokud neusnete.

Za zkoušku to stojí, co myslíte?

Zdroj: mySleep Button



Nepřehlédněte