Dopravní podnik zbrousil většinu tramvajových kolejí, snižuje to hluk

20.9.2021
Jan Štoll

Letos bylo od května zbroušeno 25 kilometrů tratí. Poslední stovky metrů se mají brousit na Palackého třídě. Brněnské koleje brousí firma vybíraná v soutěži. Dopravní podnik platí 140 tisíc korun za jeden kilometr. Často vybere zahraniční firmu, protože v Česku jich je podle podniku málo. Rychlost broušení je poměrně nízká a odpovídá pomalé chůzi. Někde jsou navíc koleje vlnkovité, takže se musí obsluha brusky vrátit a projít úsek podle potřeby ještě jednou či vícekrát. Vlnky mohou být viditelné i pouhým okem, ale obvykle se jedná o desetiny milimetru, což odhalí až speciální laser.

Koleje jsou v horším stavu v místech, která jsou tramvajovou dopravou zatížená nejvíce. „Průměrně se vracíme na místo jednou za pět let. Častěji než ostatní musíme brousit například koleje do Bystrce, Líšně a Starého Lískovce,“ uvedl technicko-provozní ředitel podniku Vítězslav Žůrek. Na některých úsecích jezdí ve špičkách pracovních dnů tramvaje i po dvou až třech minutách v jednom směru, na řadě spojů je během celého dne pětiminutový interval.

Bruska pracuje v noci, kdy tramvaje nejezdí, aby se práce obešly bez výluk. Letos brusiči pracovali v okolí Mendlova náměstí a v ulicích Údolní, Táborská, Milady Horákové a Lidická.

ČTK



Nepřehlédněte