Ve špatném, velmi špatném, nebo dokonce havarijním stavu je 11 z 18 mostů přes Vltavu, které měří víc než 100 metrů. Radní o tom informuje zpráva Technické správy komunikací (TSK), která o mosty v Praze pečuje.
„U objektů je uvedena informace o jejich současném stavebním stavu, který je posouzen na základě provedených hlavních prohlídek mostů a vyhodnocen podle klasifikační stupnice I–VII, a též návrh činností ke zlepšení jejich stavebního stavu,“ píše se v analýze.
V jakém stavu jsou mosty přes Vltavu delší než 100 metrů:
Lávka cyklo Komořany-Lahovice – bezvadný
Postavena: 2014
Návrh opravy: běžná údržba
Trojský most – velmi dobrý
Postaven: 2014
Návrh opravy: běžná údržba a monitoring
Karlův most – velmi dobrý (mostovky a parapetní zábradlí), velmi špatný (klenby a spodní stavby)
Postaven: 1402
Návrhy opravy: diagnostický průzkum a rekonstrukce podstavců umělecké výzdoby mostu v koordinaci s restaurováním soch
Most Závodu míru – dobrý
Postaven: 1964
Návrh opravy: běžná údržba
Most Barikádníků – uspokojivý
Postaven: 1980
Návrh opravy: běžná údržba, zařadit do plánu oprav celkové obnovy protikorozní ochrany vnějšího pláště nosné konstrukce a sanaci desky mostovky
Štefánikův most – uspokojivý
Postaven: 1953
Návrh opravy: opravit hydroizolační ochranu
Lávka pro pěší na Branickém železničním mostě – uspokojivý
Postaven: 1955
Návrh opravy: do roku 2020 sanace úložného ozubu říms
Hlávkův most – špatný
Postaven: 1912-1962
Návrh opravy: zařazen do plánu oprav
Čechův most – špatný
Postaven: 1908
Návrh opravy: zahájit přípravu restaurátorských prací a opravu ostatní umělecké výzdoby mostu
Mánesův most – špatný
Postaven: 1914
Návrhy opravy: připravit výměnu hydroizolačního systému a sanační technologií zesílit krycí vrstvu armatury mostovky
Most Legií – špatný
Postaven: 1901
Návrhy opravy: diagnostický průzkum s vyhodnocením stavu konstrukce a následně příprava na celkovou opravu mostu včetně přeizolace nosné konstrukce i chodníků, opravy odvodňovacího systému mostu, výměny porušených kamenů kleneb a repase kamenného zábradlí
Jiráskův most – špatný
Postaven: 1932
Návrhy opravy: diagnostický průzkum v roce 2019
Barrandovský most – špatný
Postaven: 1988
Návrhy opravy: nejpozději do roku 2020 výměna celého vozovkového souvrství
Libeňský most – špatný až velmi špatný
Postaven: 1928
Návrh opravy: most má sníženou zatížitelnost, je omezena jeho provozní způsobilost; je zařazen do plánu oprav.
Palackého most – velmi špatný
Postaven: 1878
Návrhy opravy: diagnostický průzkum v roce 2018 s vyhodnocením stavu konstrukce a následně příprava na celkovou opravu mostu včetně přeizolace nosné konstrukce i chodníků, opravy odvodňovacího systému mostu, výměny porušených kamenů kleneb a repase kamenného zábradlí
Železniční most, lávka pro pěší – havarijní
Postaven: 1901
Návrhy opravy: na základě diagnostiky je zpracován projekt na výměnu korozí oslabených nosných prvků a celé mostovky, oprava bude zahájena na podzim
Další dopravně významné mosty delší než 100 metrů
Lahovický most – dobrý
Most v ul. K Barrandovu – špatný
Rampa „L“ výstupní Barrandovské komunikace – uspokojivý
Rampa „K“ výstupní Barrandovské komunikace ve směru na Smíchov – uspokojivý
Most v ul. Průmyslové přes údolí Rokytky – uspokojivý
Most v ul. Wilsonově, přes Masarykovo nádraží – uspokojivý
Estakáda v ul. V Holešovičkách přes ul. Povltavská – uspokojivý
Most na Jižní Spojce přes údolí Botiče a ul. Záběhlická – dobrý
Nuselský most – uspokojivý