Pokud nemáte pevný střed těla, můžete trpět, třeba bolestí zad. Zpevněte se

2.7.2020
Zaz

Střed, nebo jádro těla je jakýsi komplexní systém svalů. Začíná nám přímo pod prsními svaly a pokračuje až k pánvi. Není to ale jenom břicho. Jsou to i záda, která mohou značně bolet, nemáme-li dostatečně posíleno.

Na všechno nám stačí úplně obyčejné cviky, které je nutné opakovat každý den v určitém počtu a sériích.

Co je dobré vědět, když vybíráte cvičení pro děti

Neuděláte pánský klik?

Pokud střed vašeho těla není dostatečně posilněn, pak velmi pravděpodobně nezvládnete ani jeden jediný pánský klik. Na úplný začátek tedy zařaďte kliky dámské. Bude jich stačit dvacet. Každý týden si jich přidejte pět, až se dostanete na stovku.

Prkno

Prkno, neboli plank je cvik, při kterém jdete do kliku, ale zůstanete na špičkách nohou a natažených rukách. Kdo by z počátku nezvládal, tak si může ruce pokrčit a opřít se o lokty. Trénink dělá mistry. Zpočátku takto vydržíte nanejvýše pár sekund. Zkuste si ale dát každý den 10 – 15 vteřin třikrát denně. Ideálně ráno, v poledne a večer. Prkno lze trénovat kdekoli. Čas postupně protáhněte až na minutu.

Dřepy

Dřepy jsou skvělé nejen na posilování trupu, který musí zůstávat krásně rovný, ale také na posílení hýždí, které se pěkně tvarují. Třicet jich určitě zvládnete.

Běh a hubnutí. Známe dilema začínajících běžců a důvody, proč NEzačít běhat

Ke zmíněným cvikům ještě po dvaceti přidejte sedy lehy. A stejně jako v případě dámských kliků si každý týden přidávejte pět, až se dostanete na magickou stovku.

Cviky prokládejte, cvičte v sériích. Uvidíte, že po pár týdnech uděláte značné pokroky. Sem tam zkuste, jestli už zvládnete kliky pánské a pokud ano, pomalu odbourávejte dámské.  Až dámské nebudete potřebovat, máte vyhráno a v posilování trupu se můžete posunout o level výše.



Nepřehlédněte