Prvním, kdo sestrojil padák, byl geniální Leonardo da Vinci, který svými vynálezy předběhl svoji dobu o stovky let. Psal se rok 1485, když ke svému padáku ve tvaru pyramidy napsal:
,,Jestliže si člověk zhotoví stan z naškrobeného plátna, jehož každá strana má dvanáct loktů šířky a stejnou výšku, může s ním seskočit odkudkoli, aniž by podstupoval nebezpečí“. Kolují však i historky, že geniální Leonardo se inspiroval od portugalských námořníků, když v hostinci slyšel jejich vyprávění. Ti údajně při návštěvě Číny viděli, jak lidé skáčou z věží s pomocí jakýchsi deštníků…
V moderní době je však první úspěšný seskok doložen až z Francie. 26. prosince 1783 tam z pařížské observatoře seskočil první odvážlivec. Jmenoval se Louis-Sebastien Lenormand a byl to fyzik.
Pokud však budeme hledat první datum, kdy tento vynález zachránil člověku život, bude jím rok 1797. Tehdy Francouz André Jacques Garnerin cestoval horkovzdušným balonem, který začal ve výšce 700 metrů hořet. Tehdy mu jeho padák, který měl sice ještě nedokonalý deštníkovitý tvar, zachránil život a odvážný cestovatel dopadl na pevnou zem bez sebemenšího zranění.
K masivnímu využívání a také ke zdokonalení padáku došlo až za první světové války. Zachraňoval tehdy život zejména pozorovatelům, kteří z horkovzdušných balonů sledovali vývoj bitev. Na konci první světové války už padák patřil k řádné výbavě pilotů.
Mezi světovými válkami došlo k jeho rychlému zdokonalování souběžně s rozvojem letectví. Nejvíce však přispěla americká NASA, která stále vyvíjela návratová zařízení pro své kosmické lodě. Tam se sice neujaly, ale veřejnost si získala rogala a zejména řiditelné padáky. Ty nápor vzduchu formoval do tvaru křídla.
Velký převrat pak nastal v roce 1985, kdy Švýcar Laurent de Kalbermatten zkonstruoval první skutečný padákový kluzák.
V roce 2008 se konečně dočkalo praktického vyzkoušení i dílo Leonarda da Vinciho. Olivier Vietti Teppa nechal podle jeho plánů zhotovit padák. Poté vystoupal vrtulníkem do výšky 650 metrů a odvážně seskočil. Leonardův vynález z roku 1485 fungoval naprosto bezchybně a Švýcar se bez nejmenší nehody dostal na zem. Nelze tedy než tohoto geniálního vynálezce a umělce obdivovat.